fredag 5 mars 2010

Monsieur Trädskärare

Mon dieux, jag har besök! Plötsligt ringde det på klockan vid grinden och en liten fransk man stod och pratade med mig. Han hade något problem med stämbanden så jag förstod inte så mycket, men då ropade han till sig en ung vacker fransman som förklarade att de var trädskärare och skulle fixa med mitt träd.

Det är så fint, vi har pratat med varandra jag och min trädskärare utan att riktigt förstå varandra, bara skrattat och jag har bjudit på kaffe. Sedan sa jag mitt namn och att jag skulle sitta på le troisième étage och att han skulle ropa på mig om han behövde hjälp. Om jag vänder mig om nu så ser jag honom stå där på sin stege och titta in på mig och le, med solen i ögonen svettigt sågandes i det där trädet. Mon dieux.

3 kommentarer:

  1. Han låter himla fin, herr trädbeskärare. Nästan lika fin som Hasse (du vet han i Heja Björn). Men du, du snodde honom väll inte från din kattälskande granne. Hon blir faktiskt himla ledsen om du gör det.

    SvaraRadera
  2. Gud jag tänkte precis fråga hur du visste att jag hade en kattälskande granne när jag förstod att du fortsatte prata Heja Björn. Det stämmer ju precis nämligen, grannen har (minst) två stora lyxkatter upptäckte jag idag efter att trädskäraren varit här, och nu spelar hon hög rappmusik inpå sena kvällen. Som för att hämnas?

    SvaraRadera
  3. jag fick tårar i ögonen när jag läste det här. vill också vara med!!

    SvaraRadera